Potraviny, které byste neměli rozhodně postrádat ve vašem zdravém jídelníčku

Soustředit byste se měli zejména na brokolici, špenát, pohanku a hroznové víno. Obezita, rakovina, kardiovaskulární onemocnění a především vysoká hladina cholesterolu – zde vzniká největší riziko, a toho se obává asi každý. Naštěstí existuje jistá prevence, která je velmi účinná a hlavně chutná, jenže takovým zdravotním problémům může zabránit. Jakým potravinám byste se neměli určitě vyhýbat – naopak je konzumovat po kilech? Na váš nákupní seznam si zásadně připište:

brokolice

Zelená pro zdraví – „ŠPENÁT“
Ø  pomáhá eliminovat volné radikály, zlepšuje paměť, stimuluje mozek celkově a nesmírně prospívá vašemu srdci
Ø  nízkokalorická surovina
Ø  bohatý zdroj vitamínů A, C, K, B6  a cenných minerálních látek – hořčíku, draslíku, vápníku, železa a zinku

Kyselost je k užitku – „CITRON“
Ø  šťáva z citronu snižuje riziko „ cévní mozkové příhody“ a pomáhá při léčbě ledvinových kamenů
Ø  citron napomáhá bojovat proti „ rakovině“, zabraňuje zácpě a vysokému krevnímu tlaku

Vzácný poklad Inků – „ QUINOA“
Ø  Quinoa neboli „ merlík chilský“ – rostlina z Jižní Ameriky
Ø  semena se používaly tradičně v moderním stravování a stále mají větší popularitu
Ø  potravina bohatá na bílkoviny, obsahuje dvojnásobné množství vlákniny
Ø  reguluje hladinu cholesterolu i cukru v těle, podporuje vstřebávání výživných látek a předchází vzniku žlučových kamenů

citron

Opomíjený lék – „ POHANKA“
Ø  udržuje zdravé srdce, příznivě působí na celý cévní systém a snižuje riziko vzniku cukrovky
Ø  zásobárna vitamínu, železa a bílkovin

Silák v malém balení – „ HROZNOVÉ VÍNO“
Ø  je vědecky dokázáno, že hrozny tlumí pocity „úzkosti“
Ø  poskytují ochranný štít před rakovinou plic, tlustého střeva a jícnu

hrozny

Přítel zdraví a diety – „BROKOLICE“
Ø  výrazně zlepšuje krevní oběh v důsledku velkého množství železa
Ø  zachovává „zdravé srdce“, zlepšuje zdraví kostí a sráží hladinu cholesterolu
Ø  silný antioxidant– který pomáhá bojovat proti rakovině
Ø  bohatá na vlákninu, draslík, měď a vitamíny K, B6, C a E 

Potraviny, které byste neměli rozhodně postrádat ve vašem zdravém jídelníčku
Ohodnoťte příspěvek