Introverti jsou žádanými zaměstnanci!

V roce 1962 zjistili při zkoumání na americkém Institute of Personality Assessment and Research, že nejkreativnějšími lidmi bývají právě introverti. Až po zjištění, že nejbohatším mužem planety je introvert, míníme tím Billa Gatese, však odborníci na personalistiku začali hlouběji prohledávat tiché kancelářské pracanty.
Navzdory přesvědčení většiny jsou tiší jedinci výbornými vůdci. Nicméně nelze je nutit k akcím typu tmelení kolektivu, na kterých velké firmy v posledních letech doslova ujíždí. Taková akce je pro introverta velmi stresující záležitostí.
práce na laptopu na gauči
Samozřejmě ve velkých i menších firmám je teď moderní věnovat se zaměstnancům individuálně. To samozřejmě souvisí také s vysokou zaměstnaností v České republice, která je snad historicky nejvyšší, respektive nezaměstnanost je historicky nejnižší. Proto personalisté musí více pracovat s psychologickými dotazníky a opravdu odhalovat skryté kvality kandidátů na různé pozice.
Velká část jedinců se však dokonce bojí přiznat, že jsou introvertními typy lidí, a že pro ně prostě tmelení kolektivu na bowlingovém turnaji firmy není.

Kdo další z úspěšných byl introvert?
Steve Wozniak
Bill Gates
Marissa Mayerová
Mark Zuckerberg
Warren Buffett
Petr Kellner
porada pracovního týmu
Někdy se lidé domnívají, že introverti jsou méně schopní a extroverti jsou více schopní. Není tomu tak. Jde spíše o to, jak každý pracuje. Introvert mnohem lépe pracují samotě a s ostatními pouze konzultují potřebné výsledky své práce. Extroverti zase potřebují přemýšlet nahlas a být součástí diskuzní skupiny nebo alespoň mít možnost diskutovat s kolegou. Tak zvaný brainstorming je například aktivitou, která je zcela určena extrovertním typům, zatímco introvert vůbec nebude schopný předvést svůj potenciál.

Uveďme si některá fakta, která momentálně platí na trhu práce v souvislosti s introvertními zaměstnanci:
• firmy obecně zjišťují, že introvert je důležitým hráčem v týmu a tedy pro něj vytvářejí speciální podmínky
• firmy dbají na pracovní prostředí přizpůsobené extrovertům a naopak i introvertům
• firmy přistupují při hodnocení extrovertů a introvertů jinak, protože vědí, že jim to přináší neskutečný zisk